HemoCue - nöjdare kunder med Nilex
Läs hur HemoCue har skapat en verksamhet med bättre support och service samt nöjdare kunder tack vare Nilex som de använder sedan våren 2016.
HemoCue AB är ett svenskt företag som tillverkar och säljer medicintekniska produkter för patientnära testning av bl.a. Glukos och Hemoglobin (Hb). HemoCues produkter används i mer än 130 länder världen över.
Vi har pratat med Andreas Moe, för att lära oss mer om hur Nilex hjälper HemoCue med bättre översikt över sina ärenden samt nöjdare kunder.
- Innan vi började använda Nilex hade vi ingen tydlig överblick över våra ärenden och våra kunder beklagade sig över den långa tiden innan de fick en återkoppling. Med Nilex arbetar vi mer effektivt och våra kunder får en tydlig återkoppling vid varje ärende. Detta är något som våra kunder värdesätter och det har lett till att kundnöjdheten har ökat markant sedan vi implementerade Nilex i vår verksamhet. Sedan gick implementationen också väldigt snabbt. All konfiguration görs i gränssnittet och Nilex är inte konsultintensivt och vi har själva kunnat anpassa systemet efter våra processer, vilket gör Nilex kostnadseffektivt.
Fokus på rätt saker
HemoCue har gått från email, papperslappar samt interna diskussioner för att hitta svar på frågor från kunder till Nilex ärendehantering. Idag har de istället digitaliserat sina processer, som har lett till en tydlig översikt över inkommande ärenden samt en markant ökning i kundnöjdheten genom en förbättrad återkoppling