Skip to main content
More
  • Contact us
  • Partners
  • Resources
  • News & Events
  • Blog
  • Support
  • English
    • Svenska
    • Deutsch
    • Polski
    • Norwegian
    • Dansk
  • Demo now
  • My NE
  • My Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Company
    • About us
    • Careers
  • Products
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Features
    • Self Service Portal
    • Mobile Application
    • Ticket Management
    • Service Catalog Management
    • Asset Management
    • Contract Management
    • Knowledge Base Management
    • Task Management
    • Order Management
    • WorkLog Management
    • Financial Management
    • Service Level Agreement
    • Reports
    • Translation Management
    • Branding
    • Scheduling cases
    • Integrations
    • Computer Telephone Integration
    • Active directory
    • Calendar&Resource Management
    • NSP integration with Microsoft Teams
  • Order
  • Training
  • Solutions
    • ITSM
    • Shared services
    • Customer Support
    • Facility Management
    • Field Service Management
  • Services
  • Customers

Demo now

Demo now

  • Company
    • About us
    • Careers
  • Products
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Features
    • Self Service Portal
    • Mobile Application
    • Ticket Management
    • Service Catalog Management
    • Asset Management
    • Contract Management
    • Knowledge Base Management
    • Task Management
    • Order Management
    • WorkLog Management
    • Financial Management
    • Service Level Agreement
    • Reports
    • Translation Management
    • Branding
    • Scheduling cases
    • Integrations
    • Computer Telephone Integration
    • Active directory
    • Calendar&Resource Management
    • NSP integration with Microsoft Teams
  • Order
  • Training
  • Solutions
    • ITSM
    • Shared services
    • Customer Support
    • Facility Management
    • Field Service Management
  • Services
  • Customers

Blog

AllmäntNilex
triggers
2020-05-25

Öka kvaliteten på IT genom flexibla, automatiserade processer med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers

Med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers blir aktiviteterna mer flexibla och automatiserade och IT-serviceprocesserna optimeras.

Automatiserade åtgärder är viktiga i IT, eftersom varje manuell ingripande är tidskrävande och misstag kan göras. Med Affärsregler/Triggers reduceras manuella interaktioner i Nilex. För detta ändamål automatiseras arbetsflödet så långt som möjligt och kopplas till manuella ingripanden som inte kan behandlas av systemet.

IT-administratörer och processägare kan använda processplaner och systemautomatiska åtgärder för att sätta standarder för processbehandling. Handlingsplaner och systemautomatiska åtgärder kan enkelt skapas, underhållas och ändras av avdelningen själv utan konsulthjälp.

När systemet har skapats kan systemautomatiska åtgärder integreras i de olika processerna som en standardmall och kan användas i utvalda processer. Med Affärsregler/Triggers kan till exempel påminnelser och ändringar sömlöst integreras i processer, vidare databehandling utföras med JScript, och Powershell-skript initieras för ändringar i AD-et eller andra verksamhetssystem. Detta reducerar felaktigheter och ökar märkbart effektiviteten.

Fördelarna med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers är uppenbara: Företag undviker manuella och därför tidskrävande eller felaktiga åtgärder. Automation ökar kvaliteten på komplexa processer. Väntetider och arbetstider reduceras vilket leder till besparingar och minskade risker.

Trots standardisering bibehålls flexibiliteten i IT- och servicestyrningslösningen eftersom alla processer kan ändras, utökas eller nyskapas genom enkel administrativ konfiguration.

Nyheter

Merry Christmas & Happy New Year!

2020-12-18

NSP 100

2020-02-12

Welcome to new customers!

2018-08-13
  • Contact us
  • Partners
  • Resources
  • News & Events
  • Blog
  • Support
  • My NSP
  • Terms of Use
  • Privacy Policy
  • NSP accessibility
  • Sitemap
  • Credits
Copyright © 1996-2017 Nilex in Helsingborg AB. All rights reserved.