Öka kvaliteten på IT genom flexibla, automatiserade processer med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers
Med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers blir aktiviteterna mer flexibla och automatiserade och IT-serviceprocesserna optimeras.
Automatiserade åtgärder är viktiga i IT, eftersom varje manuell ingripande är tidskrävande och misstag kan göras. Med Affärsregler/Triggers reduceras manuella interaktioner i Nilex. För detta ändamål automatiseras arbetsflödet så långt som möjligt och kopplas till manuella ingripanden som inte kan behandlas av systemet.
IT-administratörer och processägare kan använda processplaner och systemautomatiska åtgärder för att sätta standarder för processbehandling. Handlingsplaner och systemautomatiska åtgärder kan enkelt skapas, underhållas och ändras av avdelningen själv utan konsulthjälp.
När systemet har skapats kan systemautomatiska åtgärder integreras i de olika processerna som en standardmall och kan användas i utvalda processer. Med Affärsregler/Triggers kan till exempel påminnelser och ändringar sömlöst integreras i processer, vidare databehandling utföras med JScript, och Powershell-skript initieras för ändringar i AD-et eller andra verksamhetssystem. Detta reducerar felaktigheter och ökar märkbart effektiviteten.
Fördelarna med händelse- eller tidsstyrda Affärsregler/Triggers är uppenbara: Företag undviker manuella och därför tidskrävande eller felaktiga åtgärder. Automation ökar kvaliteten på komplexa processer. Väntetider och arbetstider reduceras vilket leder till besparingar och minskade risker.
Trots standardisering bibehålls flexibiliteten i IT- och servicestyrningslösningen eftersom alla processer kan ändras, utökas eller nyskapas genom enkel administrativ konfiguration.