Skip to main content
More
  • Contact us
  • Partners
  • Resources
  • News & Events
  • Blog
  • Support
  • English
    • Svenska
    • Deutsch
    • Polski
    • Norwegian
    • Dansk
  • Demo now
  • My NE
  • My Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Company
    • About us
    • Careers
  • Products
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Features
    • Self Service Portal
    • Mobile Application
    • Ticket Management
    • Service Catalog Management
    • Asset Management
    • Contract Management
    • Knowledge Base Management
    • Task Management
    • Order Management
    • WorkLog Management
    • Financial Management
    • Service Level Agreement
    • Reports
    • Translation Management
    • Branding
    • Scheduling cases
    • Integrations
    • Computer Telephone Integration
    • Active directory
    • Calendar&Resource Management
    • NSP integration with Microsoft Teams
  • Order
  • Training
  • Solutions
    • ITSM
    • Shared services
    • Customer Support
    • Facility Management
    • Field Service Management
  • Services
  • Customers

Demo now

Demo now

  • Company
    • About us
    • Careers
  • Products
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Features
    • Self Service Portal
    • Mobile Application
    • Ticket Management
    • Service Catalog Management
    • Asset Management
    • Contract Management
    • Knowledge Base Management
    • Task Management
    • Order Management
    • WorkLog Management
    • Financial Management
    • Service Level Agreement
    • Reports
    • Translation Management
    • Branding
    • Scheduling cases
    • Integrations
    • Computer Telephone Integration
    • Active directory
    • Calendar&Resource Management
    • NSP integration with Microsoft Teams
  • Order
  • Training
  • Solutions
    • ITSM
    • Shared services
    • Customer Support
    • Facility Management
    • Field Service Management
  • Services
  • Customers

Blog

Nilex
Storefront themes
2023-09-18

Self-Service portalen - E-tjänster - Storefront Themes

Med hjälp av vår Shared Service Modell kan ni skapa olika self-service portaler för varje avdelning. I portalen kan användaren registrera ärenden, följa statusen på sina ärenden, göra felanmälningar samt se sina inventarier om användaren ges dessa möjligheter i form av behörigheter. Innehåll från kunskapsbanken kan också delas separat så att exempelvis teamet som arbetar med HR frågor enbart ser frågor som berör deras i områden sin egna HR och löneportal.

Self-Service portalen och E-tjänster

Digitalisering och automatisering är en av vår tids stora utmaningar när det gäller för verksamheter att bli mer effektiva. Det behöver utföras fler komplexa arbetsuppgifter med mindre personal, men både medborgare och användare förväntar sig ändå en bra och smidig upplevelse när de behöver beställa specifika tjänster såsom bygglov. En viktig pusselbit i att möta denna utmaning är att fokusera på IT-system som ger användaren möjligheter att automatisera förfrågningar från slutanvändaren. Med Nilex lösning för e-tjänster kan verksamheten skapa egna e-tjänster och även återanvända samt förädla befintliga. En efterfrågad e-tjänst som Nilex nu kan erbjuda är beställning av arbetsplats. I denna e-tjänst erbjuder vi en produktpaketering där användaren vid ett tillfälle kan beställa en dator, passerkort samt tillgång till en specifik applikation. Detta möjliggörs eftersom våra e-tjänster kan integreras med olika typer av verksamhetssystem och olika typer av register. Våra smarta formulär är responsiva vilket betyder att de anpassar sig efter den enhet som användaren gör beställningen ifrån. Tack vare det är våra e-tjänster tillgängliga och användbara oavsett var användaren befinner sig. Våra e-tjänster anpassar sig därmed automatiskt till om användaren använder en PC, Ipad eller mobil.

Exempel på smarta e-tjänster

1. On-boarding av användare i Azure/Lokalt AD

2. Off-boarding av användare

3. Ändring av kontoinformation på användare

4. Återställning av lösenord i AD, särskilt viktigt om man kör SSO i Nilex

5. Beställning av IT-arbetsplats - dator, inpasseringskort och applikation.

Self-Service portalen och Storefront Themes

Hur ska verksamheter kunna ge sina kunder och användare den bästa servicen utan att behöva fördubbla sina resurser? En stor del av lösningen ligger i att göra det möjligt för kunderna att hjälpa sig själva. I NSP 12 har vi tagit fram verktyget för detta i form av Storefront Themes. Varje kund kan välja det vi kallar för Tiles som tydligt visar för användarna vilka formulär och e-tjänster som är tillgängliga för användarna. Med ett klick och en digital wizard guidar vi användarna rätt och med vår kunskapsbank kan ni erbjuda en bra service till era användare 24/7.

Nyheter

Merry Christmas & Happy New Year!

2020-12-18

NSP 100

2020-02-12

Welcome to new customers!

2018-08-13
  • Contact us
  • Partners
  • Resources
  • News & Events
  • Blog
  • Support
  • My NSP
  • Terms of Use
  • Privacy Policy
  • NSP accessibility
  • Sitemap
  • Credits
Copyright © 1996-2017 Nilex in Helsingborg AB. All rights reserved.